lördag 8 september 2012

Nytt från iherb

iherb, så här funkar det
Frakten går på 4$ (ca 25:-) om man köper för under 4 lb (1814 g, nästan 2 kg) och handla inte för mer än cirka (48$300 sek för att slippa tullavgift. Vad allting väger och kostar står i varukorgen, väldigt smidigt. Man kan välja att handla för mer men frakten blir betydligt dyrare. Som oftast är det bäst att köpa flera ggr med frakt för 4$ än att köpa ett tyngre paket med högra fraktkostnad. 
Förstagångshandlare får 5$ rabatt om ni använder min rabattkod LUF640. Sen får ni också er egen rabattkod och kan få en liten bonus. Varje gång man handlar får man också välja ett gratisprov - se menyn längst upp på sidan under Freebies. Frakten tar cirka 2 veckor. 
Iherb har  all slags hälsokost, alla superfoods till bra pris, smink och hudprodukter. Check it out.
____________________________________________________________________


Har fått paket från iherb igen! Yippi!


Jag fick hem Coconut Manna (59kr). Kokossmör! Det är kokosnötskött som torkats till en krämig konsistens och smakar fantastiskt och smälter på tungen. Godis! 
Man kan använda det som smör, grädde eller färskost tex eller om man vill göra sin egna kokosnötsmjölk kan man använda detta (eller blanda ut med torkad kokos) tillsammans med vatten och köra i blendern.

Brukar också beställa hem kelpnudlar (23 kr) som är superbra om man vill ha snabbmat. Krispiga och smakar absolut inte alger! Bara att göra en sås till och blanda i. Tahini eller jordnötssmör som man mixar i vatten och lite kryddor. Denna gång råkade jag beställa kelpnudlar med grönt te. Intressant!

Wakame (26kr) för 50gram. Superpris! Mer alger och alger är full med mineraler och bra näring. Många fiskar och sjödjur lever på detta! Goda är det också, just denna brukas användas i misosoppa. 

Frystorkade hallon (30kr) för 28 gram. Frystorkade bär och frukt smakar mer än torkade och är krispiga. Svårt att göra själv. De här ska jag använda i mörk choklad. 

Som hemligt smakprov fick jag grönt te smaksatt med mandarin/apelsin och som beställt prov fick jag enzymtabletter som hjälper till med matsmältningen. 

Testar det gröna teet..
Marina

4 kommentarer:

  1. Måste bara tacka för tipset, jag har precis klickat hem min första beställning. Helt otroligt vad billigt det är, nästan ingen frakt och vilket imponerande utbud. Det här kommer att bli min favoritsida för shopping, det är svårt att få tag i naturliga och ekologiska produkter när man bor i en mindre stad i Sverige. Nu känns det som att hela världen ligger för mina fötter!
    TACK!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad roligt! Ja jag vet hur svårt det kan var att hitta bra produkter när man bor på ett litet ställe men med iherb och internet så ligger verkligen världen vid ens fötter!

      Radera
  2. Hej! Googlade "iHerb tips" då jag inte bestællt dærifrån tidigare. jag bor i Norge och jag räknar med att du gör det med eller bloggar du bara från en norsk sida? Ska slänga i hop en beställning när jag får chansen så fort lönen ploppar in! Skönt att läsa att det är enkelt att beställa och att frakten är endast 25 kr om man håller sig inom kg-gränsen så att säga! Har suttit och kollat på dom frystorkade bären, är dom goda att ha som topping på kvarg och yoghurt för ex? Har du för ex nåt tips på ett bra märke att beställa chiafrön? om du beställt de förstås. Ha en fin dag! :) MVH Maricel Eriksson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag har bott i Norge, men inte nu längre.. Men det är iaf jättenkelt att beställa oavsett från Sverige eller Norge. Beställ inte för mer än 200NOK bara så du är säker på att slippa momsen!!

      CHIA : http://www.iherb.com/Nutiva-Organic-Chia-Seed-12-oz-340-g/23976
      frystorkade bären är super, borde vara jättegott att toppa med. Lycka till.

      Radera