måndag 3 september 2012

Mysig höst

Hej! Jag har precis gjort lite färsk gotländsk äppelmust. Massa med äpplen i år, ska fylla matkällaren och ha äpplen hela vintern! Vad gör ni mer era äpplen?

Har haft lite svårt att bestämma om denna blogg ska vara kvar eller inte. Maria flyttar till Bolivia och kommer säkert inte skriva här. Jag har precis flyttat till ett litet mysigt torp efter en hektisk sommar så jag borde ha mer tid över för att skriva om mat. Dvs jag gör ett till försök med bloggen. Ikväll ska jag syra grönsaker och om några dagar ska jag göra en gallstensrensning. Återkommer med resultat!

Åh kommentera gärna, det blir roligare att skriva när jag vet vad ni tycker!

11 kommentarer:

  1. Jag har just hittat hit till bloggen, och hoppas verkligen att du fortsätter skriva!

    Gotländsk äppelmust låter gott, det måste jag testa!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas så att du hittar blogglusten igen och vill fortsätta blogga! Jag har nyligen hittat hit och är så inspirerad, vill börja äta mer raw food :) än så länge mest efterrätter som jag provat ;)
    I helgen ska vi ha kalas, har du tips på en god tårta/efterrätt utan så mycket specialingredienser? Hinner nog inte få hem nåt jag beställer så sötar tex helt med dadlar frukt eller honung. Raw carsew, kakao, kokosfett och kakaosmör finns dock hemma. Hasselnötter finns också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har allt som behövs, specialingredienser är inte så viktigt;) Kakao, dadlar, en avokado så har du chokladpudding, kanske några hasselnötter och bär på. Eller gör en tårta med hasselnötter och dadlar som botten och avokado, kakao, dadlar/honung till en kräm och bär på toppen.

      Radera
  3. Åh fortsätt skriva!!! och hoppas Maria bloggar lite mat här från Bolivia också! men skriv gärna mer, och lite mjölksyrning får du gärna blogga om också! (inte baaara surkål?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Surkål är gott men helt sant lite tråkigt! Ska göra kimchi, mer hette och mer spännande;)

      Radera
  4. Va mysigt med ett litet torp! Fortsätt att blogga! Det är så inspirerande att läsa om recept och resor med fokus på mat :)
    //Linn

    SvaraRadera
  5. Jaa, vad glad jag är att du fortsätter! Denna blogg är en stor inspirationskälla för mig och en av anledningarna till att jag lade om min kost och nu mår så mycket bättre!

    //vintervind

    SvaraRadera
  6. Jag torkar tunna halvmånar som passar till gröten eller bara som godis, blir super intensiva i smaken och håller hela vintern. Hoppas du bloggar vidare speciellt om syrningen, vill veta mera. Ha så höstmysigt i ditt torp. Kram Jytte

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Snälla snälla, fortsätt med denna blogg. Ni är en fantastisk inspirationskälla med underbara recept. Mitt favoritrecept är kardemumma- och blåbärscheesecake! Den finns alltid i min frys och jag blir aldrig trött på den!!!

    Jag skulle gärna vilja börja med att fermentera hemma så du får gärna blogga om tillvägagångssätt och recept!

    Kram/
    Emma

    SvaraRadera
  8. Jag läser den här bloggen fast att jag inte äter raw själv. Är lite sugen på att testa, så jag skulle uppskatta ett nybörjar-inlägg med tex tips på vad (och var man köper det) man kan börja med att köpa hem för att göra lite enkla smoothies eller sånt. Vore guld!

    SvaraRadera
    Svar
    1. enkla smoothies; spenat/mangold plus frukt tex mango eller ananas samt vatten i en mixer. Men ska komma med lite fler inlägg om det :)

      Radera