tisdag 4 oktober 2011

hasselnötsbollar med kastanjechips


Var sugen på något nötigt och sött. Hasselnötter med kakao och kastanjechips. Måste erkänna att jag är dålig på att följa och göra recept, det är bara att blanda och lära känna smakarna. Viktigt att smaka av. Kokböcker och bloggar är min stora inspiration, det går också väldigt fint att använda sig av vanliga icke-rawfoodrecept som inspiration. Se vilka smaker de använder, som passar ihop, som gör det där speciella. Textur är också viktigt, att det ska vara både mjukt och krispigt. 

-Marina

2 kommentarer:

  1. Spännande! Vad är kastanjechips!?

    SvaraRadera
  2. Hej Elenore, det är helt enkelt torkade kastanjeflarn. Jag älskar verkligen kastanjer så blev så glad när jag hittade kastanjeflarn på hälsokosten, de är nog inte råa men ekologiska. Man kan använda dem som bas till en kastanjesoppa, som musli, sallader m.m. Längtar tills jag får mitt eget kastanjeträd :)

    SvaraRadera