fredag 9 september 2011

Även vuxna ska vara friska


Ja, det är inte bara barn utan alla, ung som gammal som kan leva ett liv fritt från sjukdomar. Tänkte att det är dags att presentera mig nu på den här bloggen. Sara heter jag och kommer från den lilla staden Laholm. Min resa började för cirka fem år sedan, fast det var inte tack vare raw food utan nämligen den indiska hälsoläran ayurveda som fick mig att bli mer medveten om matens och livsstilens avgörande betydelse för hälsan. Jag hade stora obalanser i kroppen när en nära vän till mig föreslog att jag skulle söka upp en ayurvedisk hälsorådgivare till mina problem då den vanliga sjukvården inte hjälpte. Till min stora förvåning försvann inte bara mina tillfälliga obalanser så som magproblem, sömnproblem osv utan även min astma och min pälsdjursallergi försvann som jag haft sedan jag var cirka ett år gammal. Detta skapade en smärre shock då jag insåg hur lurade vi människor är idag, insikten att vi faktiskt kan bli fria från det mesta utan att ta mediciner som ändå inte hjälper och som dessutom kan skapa biverkningar. Detta är som sagt vad jag kommer att lägga fokus på i mitt bloggande, hur man kan hålla sin hälsa på topp genom ett helhets- tänkande. Ayurvedan förde så småningom in mig på raw food dieten som bara har gjort fler underverk för min hälsa.

Må gott /Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar